Veelgestelde vragen

Hieronder staan de antwoorden op vragen die ons regelmatig worden gesteld. Deze vragen gaan over bestellingen in onze webshop, het huren van feestkleding en -artikelen, het bestellen van ballonnen en ballondecoraties en tot slot over onze feestwinkel in het algemeen. Mocht je vraag niet beantwoord zijn, neem dat gerust contact met ons op!

Webshop: Ik laat mijn bestelling bezorgen. Wanneer ontvang ik de artikelen?

Indien je de bestelling hebt gedaan voor 16:00 uur op een werkdag, worden de artikelen de zelfde dag nog verzonden. Normaal gesproken moeten de producten dan de volgende dag bij u bezorgd worden. Webshop-bestellingen die op zaterdag of zondag zijn geplaatst, worden op dinsdag geleverd. Houd er rekening mee dat eventuele feestdagen ervoor kunnen zorgen dat dit schema veranderd. Voor leveringen in België is er een extra dag nodig voor bezorging.

Na het plaatsten van de bestelling houden we je op de hoogte via e-mails met daarin de status van de bestelling. Mocht er een reden zijn dat wij de bestelling niet volgens het bovenstaande schema kunnen leveren, dan nemen we gelijk contact met je op. In dat geval gaan we onze uiterste best doen om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Tevens ben je vrij om, indien nodig, de bestelling dan te annuleren.

Webshop: Wat zijn de verzendkosten van bestellingen in de webshop?

Bij bezorging in Nederland: Bij bestelling onder de €50,- : €6,95, daarboven GRATIS!
Bij bezorging in België: Bij bestelling onder de €50,- : €8,95, daarboven GRATIS!

Webshop: Ik haal mijn bestelling op in jullie feestwinkel. Wanneer liggen de artikelen klaar?

Wij nemen contact op via het opgegeven telefoonnummer of e-mailadres zodra de artikelen klaar liggen. Wij streven ernaar zo snel mogelijk alle feestartikelen klaar te hebben liggen.

Wanneer er reeds is betaald voor de bestelling (bijvoorbeeld via iDeal), dan is er geen termijn waarbinnen je de artikelen moet ophalen. Indien je ervoor hebt gekozen om te betalen in de winkel, dan houden wij de artikelen acht dagen voor je apart. Na die acht dagen gaan wij ervan uit dat je afziet van de bestelling en plaatsen wij de feestartikelen weer terug in onze winkel. Kun je niet binnen acht dagen het artikel ophalen? Neem even contact met ons op via 0174-290115 of info@feesthuis.nl zodat wij het artikel langer apart houden.

Webshop: Hoe kan ik verzendingen retourneren?

Je kunt een artikel die via onze webshop is besteld tot 14 dagen na ontvangst retourneren. Let op: voor aankopen in onze fysieke winkel geldt een termijn van 8 dagen (en in de winkel gekochte kleding kan alleen dezelfde dag geruild worden). Je kunt het artikel terugbrengen in onze feestwinkel in Wateringen of je kunt ze retour naar ons zenden naar ’t Feesthuis, Herenstraat 114, 2291 BK te Wateringen. In het laatste geval betaal je wel zelf de kosten voor het retour zenden.

Nadat wij het artikel hebben ontvangen, storten wij het bedrag van de bestelling terug. Houd bij het retourneren van artikelen wel rekening met het volgende: je bent vrij om de bestelde artikelen uit te proberen (bv. het passen van feestkleding), maar het artikel mag alleen gebruikt zijn om te beoordelen en is verder niet beschadigd. Voeg de originele verpakking bij het artikel. Bij twijfel: kom even langs in onze winkel of bel en dan komen we er samen uit!

De volgende artikelen nemen wij echter niet retour i.v.m. hygiëne: schminkproducten, hoeden, pruiken, baarden, snorren en contactlenzen.

Webshop: Verzenden jullie ook ballonnen die met helium zijn gevuld?

Jazeker! Wanneer je een folieballon bestelt in onze webshop, wordt deze opgeblazen met helium verzonden. Latexballonnen daarentegen verzenden wij niet per post.

Ballonnen: Hoe lang blijven heliumballonnen zweven?

Normale 11 inch (28 centimeter) latex heliumballonnen blijven ongeveer 12 tot 16 uur mooi zweven, waarna ze beginnen te zakken. Afhankelijk van de omstandigheden kan dit echter ook langer zijn. Om de zweefduur naar zeker meerdere dagen te verlengen, kunnen wij de heliumballonnen bewerken met Hi-Float (bij 11 inch/28cm ballonnen is de meerprijs hiervoor €0,30). Onze grotere maten latexballonnen (16 inch/40 cm of 24 inch/61 cm) blijven sowieso minimaal een aantal dagen mooi zweven, maar ook deze maten ballonnen kunnen eventueel bewerkt worden met Hi-Float om de zweefduur te verlengen.

Wij verkopen ook folieballonnen. Dat is het type ballon dat je o.a. bij kermissen of evenementen kunt kopen, vaak in de vorm van bekende stripfiguren. Deze ballonnen blijven zeker drie weken mooi zweven. Het komt echter ook voor dat ze makkelijk langer dan een maand zweven. Ook voor dit type ballon geldt dat de omstandigheden waarin de ballon zich bevindt van invloed kunnen zijn op de zweefduur. Folieballonnen kunnen niet worden bewerkt worden met Hi-Float.

Ballonnen: Hoe bestel ik een cadeauballon?

Het is niet mogelijk om cadeauballonnen van te voren te bestellen. Wij maken deze altijd voor je klaar terwijl je er op wacht in onze feestwinkel in Wateringen. De cadeauballon kan op vele verschillende manier uitgevoerd worden (bv. in thema van verjaardagen, bruiloften, om het geslacht van een baby bekend te maken en nog vele andere thema’s!). Daarom nemen wij graag even alles met je door terwijl wij de cadeauballon maken. Kijk voor meer informatie op de productpagina van de cadeauballonnen.

Ballonnen: Kan ik losse heliumballonnen bij jullie kopen?

Uiteraard, anders mag je jezelf geen ‘feestwinkel’ noemen! Wij blazen heliumballonnen gewoon vanaf één stuk. Kleine aantallen heliumballonnen blazen we terwijl je wacht in onze winkel. Het is niet nodig om deze van te voren te bestellen.

Ballonnen: Ik heb zelf een lege ballon gekocht. Kunnen jullie hem vullen met helium?

Dat kan!

Wij vullen zowel latexballonnen als folieballonnen. Het vullen van een standaardmaat latex ballon (11 inch, 28 cm) kost €1,00 cent om te vullen. Bij folieballonnen kijken we ter plekke hoe groot de ballon is. Het vullen van dit type ballon kost meestal enkele euro’s. Voordat wij ballonnen vullen, controleren wij altijd even ter plekke of de ballon daadwerkelijk geschikt is om met helium te vullen. Daarnaast kunnen wij, uiteraard, geen garanties bieden over de kwaliteit en zweefduur van de ballon.

Ballonnen: Hoe bestel ik ballondecoraties?

De beste manier om een ballondecoratie te bestellen, is om dit te doen tijdens een bezoek aan onze feestwinkel. Wij kunnen dan alle mogelijkheden en kleuren met je doornemen terwijl wij verschillende voorbeelden laten zien van eerdere ballondecoraties. Op deze manier ben je verzekerd dat de ballondecoratie geheel naar wens is.

Bij elke ballondecoratie staat echter ook de knop ‘ballondecoratie bestellen’. Wanneer je hierop drukt en je gegevens invult, nemen wij zo snel mogelijk contact op om de ballondecoratie verder door te nemen. Je kunt daarnaast altijd contact met ons opnemen via mail (info@feesthuis.nl) of door te bellen naar 0174-290115 om ballondecoraties te bestellen. Op deze manier weten we zeker dat we een ballondecoratie leveren die geheel naar wens is.

Het is op dit moment nog niet mogelijk om ballondecoraties direct te betalen via onze website. Ballondecoraties komen daarom ook niet in ‘mijn winkelwagen’ te staan.

Ballonnen: Hoe lang van te voren moet ik een ballondecoratie bestellen?

Voor grote bestellingen geldt dat wij vrij flexibel zijn in het aannemen van bestellingen. Wij kunnen vaak, afhankelijk van ons bezorgschema en onze bezetting, binnen enkele uren heliumballonnen en ballondecoraties leveren. Wij adviseren echter om minimaal twee weken van te voren te bestellen.

Wanneer het gaat om kleine aantallen ballonnen of kleinere ballondecoraties die niet bezorgd worden (bv. enkele ballonnensetjes, enkele bubble-ballonnen of een klein aantal heliumballonnen) dan worden deze vaak in onze winkel gemaakt terwijl je er op wacht. Het is niet noodzakelijk om dit soort decoraties van te voren te bestellen. Wij beginnen sowieso pas met het blazen van ballonnen en ballondecoraties nadat er voor betaald is.

Ballonnen: Wat kost de bezorging van heliumballonnen en/of ballondecoraties?

Je kunt ballondecoraties (bij besteding van €50 of meer) en heliumballonnen (vanaf 50 ballonnen) door ons laten bezorgen. Wij hanteren hierbij de volgende bezorgtarieven op basis van de afstand in kilometers vanaf onze feestwinkel in Wateringen:

Bezorgtarief ballondecoraties en heliumballonnen:

Binnen 5 kilometer: €7,50
5 tot 10 kilometer: €12,50
10 tot 15 kilometer: €17,50
15 tot 20 kilometer: €22,50
20 tot 25 kilometer: €27,50
25 tot 30 kilometer: €32,50

Wij bezorgen ook verder dan 30 kilometer. Wij rekenen per interval van 5 kilometer €5 extra.

Een voorbeeld: Is de rit voor ons 47 kilometer? Dan valt dat tussen 45 en 50 kilometer. Voor de eerste 5 kilometer geldt het basistarief. In de overige 45 kilometer zitten 9 intervallen van 5 kilometer. De bezorgkosten zijn in dat geval €7,50 + 9 x €5, oftewel €52,50.

Ballonnen: Op welke tijdstippen kunnen ballondecoraties bezorgd worden?

In principe bezorgen wij ballondecoraties op elk tijdstip tijdens onze openingstijden. Het is echter ook mogelijk om decoraties al voor 9:00 uur te laten bezorgen. Hiervoor rekenen wij wel extra kosten, namelijk €15 bij bezorging tussen 7:30 en 9:00 uur en €25 bij bezorging tussen 6:00 en 7:30 uur.

Ballonnen: Is het mogelijk om ballondecoraties door jullie te laten verplaatsen?

Dat is zeker mogelijk! Hierbij hanteren wij tarieven op basis van de helft van de totale af te leggen afstand voor de verplaatsing. Kortom: de totale afstand wordt berekend aan de hand van de afstand vanaf onze winkel naar de eerste locatie van de ballondecoratie, de afstand naar de tweede locatie van de ballondecoratie en tot slot de afstand terug naar onze winkel. Die totale afstand delen we door de helft om de verplaatskosten te bereken.

Verplaatskosten:

Tot 10 kilometer €25
10 tot 15 kilometer €30
15 tot 20 kilometer €35
20 tot 25 kilometer €40
25 tot 30 kilometer €45

Voorbeeld:

Op je trouwdag trouw je in de kerk in het centrum van Naaldwijk (locatie 1). Daar staat een ballonnenboog die wij eerder hebben geplaatst. Deze willen jullie graag verplaatsen naar een partycentrum ’s-Gravenzande waar het feest later gaat plaatsvinden (locatie 2).

De totale afstand is in dit geval van ’t Feesthuis naar locatie 1 in Naaldwijk (+7,2 km), van Naaldwijk naar locatie 2 ’s-Gravenzande (+7,0 km). Daarna gaan wij terug naar ’t Feesthuis (+13,9 km). De totale afstand komt daarmee uit op 28,1 kilometer. Voor het berekenen van de verplaatskosten nemen wij hier de helft van, namelijk 14 kilometer. In het bovenstaande overzicht blijkt daaruit dat de verplaatskosten in dit geval €30 bedragen.

Ballonnen: Wat houdt de frameservice voor ballondecoraties in?

Sommige ballondecoraties, zoals ballonnenbogen en ballonnenpilaren, hebben een frame. Als voet van dit frame gebruiken wij een zware steen die ervoor zorgt dat de ballondecoratie stabiel blijft staan.

De steen en het stuk frame moeten geretourneerd worden naar ’t Feesthuis. Je bent vrij om dit zelf te doen, maar met onze frameservice voorkom je dat je met één of meerdere zware stenen moet sjouwen. Wij komen dan de stenen en het frame ophalen op de tijd die we met je hebben afgesproken. Deze (optionele) kosten voor de frameservice worden berekend op basis van de afstand vanaf onze feestwinkel in Wateringen naar de locatie van het frame.

Tarief frameservice:

Binnen 10 kilometer: €12,50
10 tot 15 kilometer: €17,50
15 tot 20 kilometer: €22,50
20 tot 25 kilometer: €27,50
25 tot 30 kilometer: €32,50

Wij halen frames ook verder dan 30 kilometer op. Tot 10 kilometer geldt het basistarief van €12,50 en daarna rekenen wij per interval van 5 kilometer €5 extra.

Een voorbeeld: Is de rit voor ons 47 kilometer? Dan valt dat tussen 45 en 50 kilometer. Voor de eerste 10 kilometer geldt het basistarief. In de overige 40 kilometer zitten 8 intervallen van 5. De bezorgkosten zijn in dat geval €12,50 + 8 x €5, oftewel €52,50.

Huren: Hoe huur ik feestkleding?

Wij adviseren om altijd even onze feestwinkel te bezoeken. Je kunt dan namelijk niet alleen de kleding zien en passen, maar ook gelijk het huurcontract opmaken en betalen. Op deze manier is je reservering meteen definitief en ben je verzekerd van het juiste kostuum. De borg betaal je pas bij het ophalen van de huurkleding.

Op dit moment is het niet mogelijk om direct online onze feestkleding te huren. Je kunt eventueel wel, als alternatief, contact met ons opnemen om huurkleding op afstand te bespreken en via bankoverschrijving te betalen. Echter, omdat de kleding soms groot/klein kan vallen, raden wij altijd aan om de kleding van te voren te komen passen!

Huren: Wanneer kan ik huurkleding ophalen en wanneer moet de kleding weer ingeleverd worden?

Je mag huurkleding een dag van te voren vanaf 15:00 uur ophalen of je kunt het kostuum op de huurdag zelf ophalen. Je kostuum mag je één dag na de huurdatum voor 12:00 uur inleveren. Indien je het kostuum voor een zaterdag huurt, mag je deze maandag terugbrengen. Je betaalt in dat geval uiteraard geen huur voor de zondag, aangezien wij die dag gesloten zijn.

Gehuurd voor een:

Maandag: zaterdag vanaf 15:00 uur ophalen, dinsdag voor 12:00 uur terugbrengen.
Dinsdag: maandag vanaf 15:00 uur ophalen, woensdag voor 12:00 uur terugbrengen.
Woensdag, dinsdag vanaf 15:00 uur ophalen, donderdag voor 12:00 uur terugbrengen.
Donderdag, woensdag vanaf 15:00 uur ophalen, vrijdag voor 12:00 uur terugbrengen.
Vrijdag: donderdag vanaf 15:00 uur ophalen, zaterdag voor 12:00 uur terugbrengen.
Zaterdag: vrijdag vanaf 15:00 uur ophalen, maandag terugbrengen.
Zondag: zaterdag vanaf 15:00 uur ophalen, maandag terugbrengen.

Lukt het niet om het kostuum op de bovengenoemde tijden op te halen of te retourneren? Neem even contact met ons op! Dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Huren: Mijn huurkleding is vies geworden. Is dat erg?

Het komt geregeld voor dat wij kostuums terug krijgen waar bijvoorbeeld een drankje overheen is gevallen of waar wat vegen op zitten. Dit is meestal geen probleem. Gaat het echter om vlekken waar we niet zeker van zijn of ze eruit gaan, dan houden wij tijdelijk de borg in. Indien wij de vlekken alsnog uit het kostuum krijgen, krijg je de borg terug. Zo niet, dan nemen we contact met je op. Om het iets duidelijker te maken, lichten wij dit verhaal graag toe met twee praktijkvoorbeelden:

Voorbeeld 1:
Stel, tijdens een gezellige Carnavalsavond is er (veel) bier over jou en je huurkleding gekomen. Het kostuum is vies en stinkt verschrikkelijk. Het gaat hier echter om vlekken die wij er gewoon uit kunnen wassen. En dat geurtje? Die krijgen wij er ook wel uit hoor. Kortom: geen probleem, je krijgt je borg terug. Fijn om te horen dat het een leuke avond was!

Voorbeeld 2:
Je hebt tijdens een gezellig avond een spierwit kapiteinskostuum aan. Iemand besluit met verf overal zijn handafdruk op het kostuum te plaatsen. Wij krijgen, na behandeling, de vlekken niet uit de verkleedkleding. Tja, in dat geval houden wij het volledige borgbedrag in. De kans is echter groot dat je dat zelf ook al had zien aankomen. Echter: ook al zijn de vlekken nog zo erg, breng alsjeblieft je huurkleding altijd terug naar ’t Feesthuis. Wij zullen niet bijten.

Huren: Mijn huurkleding is kapot gegaan. Wat nu?

Wij bekijken elke situatie apart aan. Kom dus even met je kledingstuk naar onze winkel en dan bekijken we het probleem. We lichten dit graag toe met twee voorbeeld uit de praktijk:

Voorbeeld 1:
Iemand heeft een Seventies-broek bij ons gehuurd en voelt zich, eenmaal teruggekeerd op de discovloer, weer helemaal jong. Helaas was die ene gekke dansmove net iets te veel gevraagd voor de broek en scheurde hij langs de naad. Balen. Gelukkig kunnen onze mensen dit waarschijnlijk repareren. Zo ja, dan krijg je je borg terug.

Voorbeeld 2:
Poeh, het was een heftig feest. Je stond lekker te dansen, te springen en te duwen. Tja, en toen besloten je vrienden massaal aan je kostuum te gaan hangen. Het resultaat: scheuren midden in het stof van de kleding. Het spijt ons, maar dat kunnen wij niet netjes repareren en houden daarom de borg in. Zou je alsjeblieft toch de huurkleding willen terugbrengen naar onze feestwinkel?

Huren: Kunnen jullie huurartikelen ook bezorgen en/of ophalen?

Geen probleem. Je kunt huurartikelen, met uitzondering van de huurkostuums, laten bezorgen/ophalen wanneer je huurt voor een bedrag van €50 of meer. Wij hanteren de volgende tarieven op basis van de afstand in kilometers vanaf onze feestwinkel in Wateringen:

Tarief bezorgen:
Binnen 10 kilometer: €7,50
10 tot 15 kilometer: €12,50
15 tot 20 kilometer: €17,50
20 tot 25 kilometer: €22,50
25 tot 30 kilometer: €27,50

Tarief ophalen:
Binnen 10 kilometer: €15
10 tot 15 kilometer: €20
15 tot 20 kilometer: €25
20 tot 25 kilometer: €30
25 tot 30 kilometer: €35

Het betreft hier alleen de daadwerkelijke levering en het ophalen. Voor het opzetten en afbouwen van huurartikelen rekenen wij een losse toeslag.

Huren: Kunnen jullie huurartikelen zoals springkussens en opblaasspellen ook opzetten?

Jazeker! Wij rekenen hier wel extra kosten voor bovenop de bezorg- en ophaalkosten. Wij hanteren hierbij echter geen vaste tarieven, aangezien de arbeidsintensiviteit van het opzetten per huurartikel verschilt. Neem even contact met ons op voor een exacte prijsopgave!

Huren: Ik wil afzien van het huren van artikelen, kan dat?

Je kunt afzien van het huren van artikelen, maar daar zitten wel kosten aan verbonden.

Tot 48 uur voor aanvang van het contract (oftewel, de huurdatum) krijg je als huurder 75% van het huurbedrag terug. Binnen 48 uur voor aanvang van het contract, is dat 50% van het huurbedrag. Op de dag dat de huurperiode ingaat, wordt geen geld teruggegeven. Dat laatste geldt ook indien het huurartikel niet is opgehaald. Dit is van toepassing bij zowel onze huurkleding als de overige huurartikelen.

Een voorbeeld:
Je huurt het klim en klauter springkussen, maar besluit een dag van te voren af te zien van het huren. Je zit in dit geval in de periode van 48 uur voor het huurcontract ingaat. Je krijgt daarom 50% van het huurbedrag (€225) terug, oftewel €112,50. Eventuele betaalde kosten voor de bezorging, opbouw, afbreken en/of ophalen worden volledig geretourneerd.

Winkel: Kan ik artikelen die ik in jullie winkel heb gekocht retourneren?

Jazeker, je kunt onbeschadigde, ongebruikte artikelen in hun originele, onbeschadigde verpakking tot 8 dagen na aankoop retourneren. Kleding die in onze winkel is gekocht, kan alleen op dezelfde dag geretourneerd worden.

De volgende artikelen nemen wij echter niet retour i.v.m. hygiëne: schminkproducten, hoeden, pruiken, baarden, snorren en contactlenzen. Daarnaast worden kortingsartikelen niet geruild. Bij twijfel: neem even contact op of bezoek onze winkel en dan komen we er samen uit.

Winkel: Zijn de artikelen die in de webshop staan ook verkrijgbaar in de winkel?

Alle artikelen die in de webshop te zien zijn, hebben wij ook op voorraad in onze feestwinkel. Niet alle artikelen in onze fysieke winkel staan in onze webshop. Wij hebben dus zelfs meer artikelen in ons assortiment dan dat we in onze webwinkel laten zien.

Indien een feestartikel niet meer op voorraad is, wordt deze automatisch niet meer getoond in de webshop. Hierbij geldt één uitzondering: door voorraadfouten kan het voorkomen dat een artikel nog wel in de webshop te zien is, maar in werkelijkheid is uitverkocht. Voorraadfouten ontstaan bijvoorbeeld door diefstal in onze winkel. Ons systeem denkt dan dat het artikel er nog is, terwijl deze in werkelijkheid weg is.

Winkel: Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Wij zijn telefonisch bereikbaar via 0174-290115 (binnen openingstijden).

Tevens kun je ons mailen via info@feesthuis.nl of vragen stellen via onze pagina’s op sociale media.

Winkel: Wat zijn jullie openingstijden?

Onze actuele openingstijden kan je vinden op onze contact pagina.

Winkel: Wat is de dichtstbijzijnde bushalte?

De dichtstbijzijnde bushalte is bushalte ‘De Ark’ (op een afstand van ongeveer 100 meter). Bij deze halte stopt buslijn 30 (Zoetermeer-Naaldwijk, via Rijswijk) van Connexxion.

Winkel: Waar kan ik (gratis) parkeren in de buurt van jullie winkel?

Parkeren is gratis in heel Wateringen! Wij hebben een beperkt aantal parkeerplekken voor onze winkel, maar wij adviseren om te parkeren op het nabijgelegen Gantelplein. Hier bevinden zich vele parkeerplaatsen op korte loopafstand van onze feestwinkel. Vergeet niet een parkeerschijf neer te leggen wanneer je parkeert in een blauwe zone!